vineri, 10 februarie 2012

Blond deschis


 “ ..am pierdut intr-o singura zi, cu un fax, 80% din business.”  [1]

Odata cu faxul pierzator, dar cu infinit mai putin ecou, mi-am facut intrarea in breasla publicitarilor. Se intampla acum 12 ani, managerul care se ocupa de contul damnat isi facea ladita de plecare, astfel incat prima mea zi in agentia cu cea mai mare cifra de afaceri din Romania a avut o inevitabila atmosfera de provizorat. Timp de o saptamana nu am avut nici birou nici calculator, si doar mai tarziu, cand aceeasi soarta au impartasit-o toti colegii nou sositi, am inteles ca aceasta nu era o nicidecum o intamplare ci un ritual. Un traseu scrasnit de initiere, prin care ti se punea la incercare rabdarea si mai ales ti se testa unghiul cu care erai dispus sa iti apleci coloana vertebrala.

Atunci am acceptat senina coltul de masa oferit de account-directorul meu si am facut turul agentiei, plictisind pe toata lumea cu un nume care avea sa fie uitat in urmatoarele secunde, dat fiind faptul ca era urmat de titulatura “ noua noastra colega de la Ogilvy, account executive”. Cum nu eram o achizitie, mi-am castigat doar pe dibuite un nume si mai ales o porecla (&one, Danone, Avionul Alb). In primii 10 ani am trecut prin 9 team-building-uri, 12 redecorari si doua schimbari radicale de management. Am asistat la recrutari glorios trambitate si la concedieri minunat justificate. Mai repede decat apuca asistenta GM-ului sa imi schimbe cartile de vizita, m-am metamorfozat din caraus de mailuri-briefuri-statusuri in account director, CS director pentru ca apoi sa imi deschid aripile de director executiv al Ogilvy&Mather. Oamenii cu care am pornit la drum s-au casatorit, au facut copii, au plecat din tara sau au murit. Tot atatea mailuri de despartire, unele optimiste, altele nostalgic-dezamagite, cele mai multe profesionist scrise, instituind pe nesimtite regulile unui gen: mesajul corporatist de adio.


“Blond deschis” porneste de la aceasta experienta personala si de la o arhiva de peste 500 de mesaje corporatiste din gama riturilor de trecere, fie acestea de acces, de sudare a echipei sau de exit ( Ei bine, da, am pastrat toate mailurile de adio ca si pe cele “motivationale”). Va fi un roman despre publicitate. Dar mai ales despre publicitatea de dupa publicitate si despre dragostea de dupa dragoste.


[1] Mihaela Nicola, fost MD Ogilvy& Mather, intr-un interviu glossy

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu