“ ..am pierdut intr-o singura zi, cu un fax, 80% din
business.” [1]
Odata cu faxul pierzator, dar cu
infinit mai putin ecou, mi-am facut intrarea in breasla publicitarilor. Se
intampla acum 12 ani, managerul care se ocupa de contul damnat isi facea ladita
de plecare, astfel incat prima mea zi in agentia cu cea mai mare cifra de
afaceri din Romania a avut o inevitabila atmosfera de provizorat. Timp de o
saptamana nu am avut nici birou nici calculator, si doar mai tarziu, cand
aceeasi soarta au impartasit-o toti colegii nou sositi, am inteles ca aceasta
nu era o nicidecum o intamplare ci un ritual. Un traseu scrasnit de initiere,
prin care ti se punea la incercare rabdarea si mai ales ti se testa unghiul cu
care erai dispus sa iti apleci coloana vertebrala.
Atunci am acceptat senina coltul
de masa oferit de account-directorul meu si am facut turul agentiei, plictisind
pe toata lumea cu un nume care avea sa fie uitat in urmatoarele secunde, dat
fiind faptul ca era urmat de titulatura “ noua noastra colega de la Ogilvy,
account executive”. Cum nu eram o achizitie, mi-am castigat doar pe dibuite un nume
si mai ales o porecla (&one, Danone, Avionul Alb). In primii 10 ani am
trecut prin 9 team-building-uri, 12 redecorari si doua schimbari radicale de
management. Am asistat la recrutari glorios trambitate si la concedieri minunat
justificate. Mai repede decat apuca asistenta GM-ului sa imi schimbe cartile de
vizita, m-am metamorfozat din caraus de mailuri-briefuri-statusuri in account
director, CS director pentru ca apoi sa imi deschid aripile de director
executiv al Ogilvy&Mather. Oamenii cu care am pornit la drum s-au
casatorit, au facut copii, au plecat din tara sau au murit. Tot atatea mailuri
de despartire, unele optimiste, altele nostalgic-dezamagite, cele mai multe
profesionist scrise, instituind pe nesimtite regulile unui gen: mesajul
corporatist de adio.
“Blond deschis” porneste de la aceasta
experienta personala si de la o arhiva de peste 500 de mesaje corporatiste din
gama riturilor de trecere, fie acestea de acces, de sudare a echipei sau de
exit ( Ei bine, da, am pastrat toate mailurile de adio ca si pe cele
“motivationale”). Va fi un roman despre publicitate. Dar mai ales despre
publicitatea de dupa publicitate si despre dragostea de dupa dragoste.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu